18-09-2020 | Algemeen welzijn

Afvallen met shakes: je stofwisseling versnellen met een shake dieet

Een dieet met shakes kan je helpen om snel gewicht te verliezen. Wanneer je het goed aanpakt slank je snel af en vermijd je ook het gevreesde jojo-effect. Het beginnen aan een shake dieet kan echter heel erg intimiderend zijn. 

17-09-2020 | Algemeen welzijn

Intermittent fasting: Voordelen, uitleg en schema's

Geschreven door Niels

Er is al vele jaren verwarring over wat nu eigenlijk de waarde van ontbijten is. En dan gaat het vooral over of je het nu wel of niet kunt overslaan. Het is niet duidelijk voor velen of dit nu een positief of negatief effect op je gewicht heeft. Daarom ontdek je op deze plek hoe het echt zit. Je leert wat de voordelen zijn van het overslaan van een ontbijt en wat het wetenschappelijk onderzoek hierover zegt. Bovendien ontdek je wat intermittent fasting allemaal voor je kan doen. Bijvoorbeeld waar het gaat om je gezondheid en de andere pluspunten. Ook leer je hoe je het aanpakt met een schema.

16-09-2020 | Algemeen welzijn

Metabolisme versnellen met bewezen methoden

Geschreven door Niels

Goed afvallen is afhankelijk van je metabolisme. Dit is een ander woord voor je stofwisseling. Door deze te versnellen, versnel je ook het afvallen. Er zijn door onderzoek vele methoden ontdekt waarop je je metabolisme kan verbeteren. De tips die je op deze plek vindt gaan je daarom helpen om af te vallen. Je vindt hier alles wat je moet weten. Zo leer je meer over de juiste voeding, de juiste sporten, maar ook allerlei andere handige trucs die je zullen helpen.

10-09-2020 | Algemeen welzijn

Wat is stress?

Geschreven door Deborah (apotheekassistente) stress

Stress is een natuurlijke beschermingsreactie van ons lichaam. De hartslag verhoogt en hersenen, hart en spieren krijgen meer zuurstof. Zo wapent ons lichaam zich tegen een bedreigende situatie.

10-09-2020 | Algemeen welzijn

5 tips om beter te slapen

Geschreven door Natasha (apotheekassistente) slapeloosheid

Sport en beweeg En dan liefst overdag of in de vooravond. Een vermoeid lichaam helpt je in slaap vallen. Vlak voor het slapen doe je best geen stevige inspanning meer. Je verhoogde hartslag zorgt ervoor dat je niet rustig in slaap kan vallen. 

10-09-2020 | Algemeen welzijn

4 tips voor een gezonde slaaphygiëne

Geschreven door Natasha (apotheekassistente) slapeloosheid

Als je slaperig wordt, ga dan ook slapen. ’s Avonds vechten tegen de vermoeidheid is vaak geen goed plan. Wanneer je moe wordt in de zetel, dreig je daar in slaap te vallen en moet je je slaap onderbreken om uiteindelijk naar bed te gaan. 

10-09-2020 | Algemeen welzijn

Slapeloosheid

Geschreven door Natasha (apotheekassistente) slapeloosheid

Er zijn verschillende mogelijke oorzaken van slapeloosheid. Er zijn onderliggende lichamelijke aandoeningen zoals slaapapneu, een te snel werkende schildklier, slaapwandelen enzoverder. 

10-09-2020 | Algemeen welzijn

3 tips om vermoeidheid tegen te gaan

Geschreven door Anouk (apotheekassisitente) vermoeidheid
10-09-2020 | Algemeen welzijn

3 belangrijke oorzaken van vermoeidheid

Geschreven door Anouk (apotheekassisitente) vermoeidheid
10-09-2020 | Algemeen welzijn

Vermoeidheid

Geschreven door Anouk (apotheekassisitente) vermoeidheid

Vermoeidheid is een signaal dat je lichaam nood heeft aan herstel en dat kan zowel fysiek als psychisch zijn. 

‘Bijslapen’ heeft geen invloed op je vermoeidheid. Je voelt je overdag meer moe dan anders en je kan activiteiten niet meer op hetzelfde tempo doen als voordien. Je hebt de energie niet om ergens aan te beginnen en als je iets doet heb je achteraf meer energie nodig om te recupereren. 

Blog - Je gezondheid en welzijn eerst

Welkom op de Viata blog. Hier vind je alles aangaande je gezondheid en welzijn. Voor ons komt dat op de eerste plaats.