Toon alle thema's »

Coronadrukte

Wegens grote drukte kan er wat vertraging zijn in de service die je van ons gewoon bent. We doen ons best om je bestelling of je vraag tijdig te behandelen. Vooral bij de pakjesdiensten zijn er vertragingen.

 

Veelgestelde vragen

1. Kan ik nog gewoon bestellen bij Viata - online apotheek?
2. Waarom is mijn pakje later dan gewoonlijk?
3. Waar is mijn pakje?
4. Waarom kan ik mijn pakje niet laten leveren in een afhaalpunt?
5. Wat gebeurt er met pakjes die in een gesloten afhaalpunt liggen?
6. Hoe kom ik te weten wanneer een artikel weer op voorraad is?
7. Welke voorzorgsmaatregelen neemt Viata naar aanleiding van het Corona virus?
8. Waarom bestaat voor bepaalde producten een bestellimiet?

 

Antwoorden op jouw vragen

1. Kan ik nog gewoon bestellen bij Viata - online apotheek?
Viata blijft de online apotheek met advies, zoals je gewend bent en wij blijven gewoon verder werken. Door de huidige omstandigheden is de aanvoer van zijn sommige producten moeilijk en kan het zijn dat ze momenteel niet meer in voorraad zijn.


2. Waarom is mijn pakje later dan gewoonlijk?
De pakjesdiensten melden ons vertragingen in de leveringen omdat ze sommige dagen over hun maximum capaciteit zitten. De beste manier om je bestelling te volgen is via de track&trace link die we jou opsturen nadat we je bestelling ingepakt hebben.


3. Waar is mijn pakje?
Je ontvangt na je bestelling een handig mailtje met daarin het pakketnummer en de link naar de website waar je op een overzichtelijke manier de verzending van je pakje kan volgen. Je kan ook in je account kijken op de Viata website om de link terug te vinden.


4. Waarom kan ik mijn pakje niet laten leveren in een afhaalpunt? 
Door de tijdelijke sluiting van vele winkels zijn de meeste afhaalpunten ook niet meer beschikbaar. We hebben daarom besloten voorlopig alleen aan huis te leveren en volgens de social distancing maatregelen. De koerier bewaart de nodige afstand en vult zelf de naam van de ontvanger in. Tijdelijk geen levering in afhaalpunten, dus.

 

5. Wat gebeurt er met pakjes die in een gesloten afhaalpunt liggen?
Deze worden uiteindelijk allemaal naar ons teruggestuurd. We weten niet exact wanneer we jouw pakketje zullen ontvangen. Daarom krijg je de volgende mogelijkheden aangeboden:

  • je pakje kan wachten, en zodra Viata het ontvangt leveren we het aan huis
  • je annuleert je bestelling en wij betalen je het volledige bedrag terug.
  • Viata maakt kosteloos een nieuwe bestelling aan en levert je pakje aan huis. Neem hiervoor contact op met ons. Dit kan natuurlijk alleen maar als de producten nog beschikbaar zijn.


6. Hoe kom ik te weten wanneer een artikel weer op voorraad is?
Als er bij een product dat je wenst te bestellen de melding “Tijdelijk geen voorraad” staat, kan je op het vakje onder de melding klikken om een mailtje te ontvangen zodra het product weer op voorraad is.  Handig toch?

 

7. Welke voorzorgsmaatregelen neemt Viata naar aanleiding van het Corona virus?
Viata biedt medewerkers die hun functie thuis kunnen uitvoeren de mogelijkheid tot telewerken. Daarnaast zorgen we ervoor dat wie door de aard van het werk niet kan telewerken de functie met de nodige bescherming en in een perfect hygiënische omgeving kan uitvoeren. Alle medewerkers werken met mondmaskers en heel frequent worden de werkomgeving ontsmet.
Bij de levering van je pakje bewaart de koerier de nodige afstand en vult deze zelf de naam van de ontvanger in.
Bij Viata zorgen we voor jou én voor elkaar!


8. Waarom bestaat voor bepaalde producten een bestellimiet?
Bij Viata vinden we het belangrijk met ons assortiment zoveel mogelijk klanten in hun behoeften te kunnen voorzien.  Daarom kan het voorkomen dat er van bepaalde producten een beperkt hoeveelheid kan worden besteld omdat er

  • volgens ons farmaceutisch zorgbeleid beperkingen zijn
  • een beperkte beschikbaarheid is
  • een beperking is opgelegd door de overheid