085/016 08 96

Ma - Vr9u - 18u

Momenteel niet bereikbaar
10-09-2020 | Algemeen welzijn

5 tips om stress te voorkomen

Geschreven door Deborah (apotheekassistente) stress

  

Eet gezond en gevarieerd:

  • Eet plantaardige en verse, onbewerkte producten. 
  • Maximum van vijf maaltijden per dag. 
  • Eet bewust. De dingen die we snel naar binnen spelen, zijn zelden voedzaam. 
  • Tussendoortje? Kies voor fruit, rauwkost of soep, ongezouten noten en probeer suikers te beperken. 
  • Beperk gebruik van alcohol en caffeïne. 
  • Een lekker glaasje wijn of bier kan smaken maar probeer je verbruik toch te beperken. 
  • Vermijd energiedranken. In een blikje energiedrank zit vaak evenveel cafeïne dan in een kop koffie. 

 

Beweeg voldoende. 

  • Het is belangrijk dat je niet te lang aan één stuk siltzit. Probeer toch zeker elk half uur eens de benen te strekken en wat rond te wandelen. 
  • Beweeg je vandaag nog niet zo veel? Begin dan met kleine stapjes want dat is het gezondst. Gaandeweg kan je de intensiteit opbouwen. 
  • Minder stilzitten en meer bewegen zorgt voor minder (rug)pijn, minder vermoeide ogen en minder gewrichtsklachten. 
  • Beweging is goed voor je fysieke toestand maar ook voor je mentale toestand. Als je voldoende in beweging bent, voel je je vanzelf beter in je vel. 

 

Ontspan op tijd. 

  • Bouw rustmomenten in wanneer je je gespannen voelt. Maak elke dag een paar minuten tijd om tot rust te komen en probeer dingen te doen die je ontspannend vindt. 
  • Denk eens na over welke energierovende activiteit je eventueel kan laten vallen. 
  • Heb je er een gevonden? Vervang die dan door een activiteit die je graag doet en waar je energie van krijgt.
Blog - Je gezondheid en welzijn eerst

Welkom op de Viata blog. Hier vind je alles aangaande je gezondheid en welzijn. Voor ons komt dat op de eerste plaats.